Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Den nya åren gud tala med ljus till mig

Av Gülnaz - 1 januari 2009 16:58

Igår jag gick på den staden att leta fina burkan. Men allt den va stängd på kvellen klokan sju. Jag tenkte vad ska jag gera nu? Så tänkte jag de e den nya åren idag jag moste hita en rulig fest eller ringa till min kompis.

Sen blev jag ledsen for jag tenkte varje ur har vi firat med stura familijen. Alla fru o mustafa. Alla barnen okså. O nu jag ensam. Vem ska jag dansa magdansen för? Vem ska jag skrika "killikillililikillililikillililili" till? Vad ska jag eta för moten? Så ner jag tenkte allt denna här blev jag micket ledsen o onskade för 7 sekund att ja va hos mustafa.

Men Nej jag stark kvinna kempa för sjelvstendigt, jag leva nya liven, egen liven. Jag hita annan mannen att fira nya åren med.

Sen gick jag till den förorten Bergskön o helsa på fru nr 22s barn barns barn. Dom sa till mig vi ska inte hemma vi ska go på den festen. Men dom sa till mig ja inte bjuden. Jag har blivit stött bort från den krets for jag rymmde.

Jag ledsen o gick hem. sen ja sova.

Plotsligt jag vakna av den ljuden som i hemlanden de kriga! "PANGBANGBOM" Jag jete redd jag skrika "inte doda inte doda". sen vakna jag titta ut ser de ljusen på himlen som denna :


 


jag tenkte det er gud som tala till mig genom ljus. den uppenbarelsen. Så jag blev glad igen tenkte den 2009 kommer bli bra ur, gud har sagt till mig. Jag sova o mår micket bra.


Nu ska jag tvetta min mattan den smotsigt. Sen jag ska leta annat man. Ni ska få höra imorgon om jag hittat. jag ska skriva till er histurian om min eventyr.


//Erat habibi Gülnaz

 
 
hanna

hanna

2 januari 2009 10:44

Känns inte som den här bloggen är speciellt äkta.

http://ladiewarrior.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gülnaz - 5 maj 2009 16:04

den ser ut som inget vill ja eska blugga mer... dagbuk den blir.   hejdå kera mina fans! ...

Av Gülnaz - 16 mars 2009 01:28

dena blug grej inte min grejs det verkar.. kanske jag skafa annat hobby att skriva min tankar. Jag skafa sån dagbok o skriva der min tankar. Allt hemlig så ingne kan lesa den. Låsa me nykel o alt.   nu kera lesare de står mellan viktiga beslut, Slut...

Av Gülnaz - 16 februari 2009 22:18

ny ska jag laga lamgryta till hela vekan. jag inte orka varje dagen laga mat.   ...

Av Gülnaz - 2 februari 2009 14:25

Hej till er alla kära lesare! Igår jag shoppat lite fina burka. titta vad jag kopt igår.  vist den er sexigt!   Nu ska jag planerat en fest som ja kan ha den burka på mig! Då alla man kommer vilja tita på mig! Kanske jag hita kerleken bäddre på den ...

Av Gülnaz - 8 januari 2009 17:35

Den va bra jag lerde mig söka på mosik i bearshare på datakursen! Nu jag leta micket origentaliska musik till min magdansen kurs. För jag har bara den kasettbanden from mitt hemlanden. Den inte bra kvaliteten. Så jag leta förfullt nu musiken till dan...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards